Sibirkornell
Sverre Stølen
2004-05-04 20:46:46 UTC
En dame med gammel hage, eller omvendt, har bedt meg gjøre noe med de
forvokste sibirkornellene. Spørsmålet er, hvor hard beskjæring tåler de?
Skyter de fra rota om de klippes langt nede?

Sverre
HM
2004-05-04 21:59:31 UTC
Post by Sverre Stølen
En dame med gammel hage, eller omvendt, har bedt meg gjøre noe med de
forvokste sibirkornellene. Spørsmålet er, hvor hard beskjæring tåler de?
Skyter de fra rota om de klippes langt nede?
Sibirkornell kan beskjæres kraftig med visse mellomrom, helst om våren.
Fokuser på å fjerne gamle grener, slik at man lar nye friske, røde grener få
vokse opp.
Selv stusser jeg sibirkornellen jevnlig i løpet av sommeren, både i høyde og
i bredde, da de vokser noe vanvittig.

Ser på min egen hekk at det stadig kommer nye friske grener nede fra rota.

Hans
Annette
2004-05-06 18:18:58 UTC
Post by Sverre Stølen
En dame med gammel hage, eller omvendt, har bedt meg gjøre noe med de
forvokste sibirkornellene. Spørsmålet er, hvor hard beskjæring tåler de?
Skyter de fra rota om de klippes langt nede?
Jeg klippet min helt til bunns tidlig i fjor høst. Ga i grunnen blaffen i
om den ville overleve eller ikke (den står feil plassert og ikke liker jeg
den så godt at jeg ville savnet den om den døde). Nå er den tett,
halvmeteren høy, og ser kjempefrisk ut. Faktisk fin nok til at jeg vurderer
og flytte den til et bedre sted...

Annette med "arvet" hage